Overal om je heen, overal waar je kijkt zie je technologie. Als je weet wat je met technologie kan doen, dan kun jij aan de wereld bouwen. Want met jouw hulp en de juiste kennis wordt technologie een superkrachtige tool.
- Alles over de stageEen belangrijk deel van je opleiding is het leren werken in een bedrijf. Daarom ga je op stage, dat we ook wel beroepspraktijkvorming (BPV) noemen. Gedurende de opleiding Human Technology ga je twee keer een semester (half jaar) op stage. Op deze pagina lees je alles over de BPV. Inhoudsopgave Planning van de BPV Opdrachten… Lees verder »Alles over de stage
Opbouw van de studierichting
Lesvormen
individueel en in groepen
hackatons, workshops en gastlessen
van kleine opdrachten naar grote projecten
basisskills
hard skills: plannen, ontwerpen, realiseren en testen
soft skills: overleggen, presenteren & reflecteren
human technology skills
Innovatie, Gebruikersen / of gebruiksonderzoek, Marktonderzoek, Design
Thinking, Marketing, Domotica, Klantcontact & Verkopen,
product- en materiaalkennis, prototyping, 3D-tekenen enprinten (visualiseren), ondernemend gedrag
Specialisatie
Keuzedelen & beroepsprojecten
Studierichting informatie
niveau 4 (BOL) – Apeldoorn
duur: 3 jaar
De opleidingen van Creatieve Technologie doe je in drie
of vier jaar. In deze opleidingen zit tweemaal een stage
van zes maanden. Tijdens de opleiding word je stapsgewijs klaargestoomd tot volwaardig beroepsbeoefenaar
binnen de IT-sector.
onderwijs
Je volgt verschillende vakken om vakinhoudelijke kennis
op te doen dat relevant is voor jouw vakgebied. Je krijgt
de ruimte om jouw kennis te verdiepen of verbreden door
middel van keuzedelen en eigen inbreng tijdens de lessen.
Je krijgt de ruimte om jouw kennis te verdiepen of verbreden.
Daarnaast werk je aan projecten. Dit zijn projecten vanuit
school, een externe opdrachtgever of vanuit jouw eigen
ambitie. Tijdens de projecten ga je de geleerde theorie
toepassen in praktijksituaties.
De onderwijsleerjaren zijn bij ons als volgt opgebouwd:
• Jaar 1: Oriëntatie en trainen basiskennis- en
vaardigheden
• Jaar 2: Verdieping / verbreding
• Jaar 3: Specialisatie en examinering
begeleiding
praten. Tijdens de reguliere lessen krijg je naast vakinhoudelijke begeleiding ook coaching op vaardigheden
en houding van de vakdocenten. Daarnaast zijn er mogelijkheden voor extra ondersteuning via een begeleidingsdeskundige of studiecoach.
We kennen voor de begeleiding een aantal rollen:
• Studieloopbaanbegeleider (mentor)
• Begeleidingsdeskundige
• Studiecoach
project werkwijze
Werken aan 21e-eeuwse vaardigheden:
• Samenwerken en plannen d.m.v. scrum
• Vrijheid en verantwoordelijkheid in planning
• In de vorm van projecten
• Ook ruimte voor huiswerk
• Met als doel een student die getraind vaardig op
stage kan
21e-eeuwse vaardigheden
-Creatief denken
-Probleem oplossen
-Computional thinking
-Informatie vaardigheden
-ICT-basis vaardigheden
-Media wijsheid
-Communiceren
-Samenwerken
-Sociale en culturele vaardigheden
-Zelfregulering
De Scrum methode
Scrum is een werkwijze om op een flexibele manier software of producten te maken. Er wordt gewerkt in teams
die in korte sprints, met een vaste lengte van een tot vier
weken, werkende software of producten opleveren:
• Het verhoogt de effectiviteit van de groep
• Het zorgt ervoor dat je snel een opdracht kan
opleveren
• Het zorgt ervoor dat je inzicht hebt in de voortgang
van het project
• Het zorgt ervoor dat je enkel bouwt wat je nodig hebt
• Het wordt gebruikt in het bedrijfsleven binnen het
bedrijfsleven